.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرطان یک تهدید برای مازندران است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سرطان به عنوان یک تهدید و عامل و مرگ‌ومیر در این استان یاد کرد.

به گزارش شمال نیوز قاسم جان بابایی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه مازندران دارای تمام امکانات شیمی درمانی، جراحی و رادیوتراپی است، افزود: تعدادی از بیماران استان مازندران به استان‌های اطراف و تهران مراجعه می‌کنند به همین دلیل آمار واقعی بیماران مازندرانی کمتر بیان می‌شود.

وی با اعلام اینکه سالانه 2500 تا سه هزار بیمار سرطانی در مازندران شناسایی شده‌اند، اظهار داشت: سرطان دومین علت مرگ و میر در مازندران است.

این مسئول ادامه داد: با وجود مسافر خیز بودن مازندران تصادفات و حوادث را عامل مرگ و میر در این استان می‌دانند در حالی که مرگ و میر ناشی از حوادث بسیار کمتر از مرگ بر اثر سرطان است.

وی سرطان را یک تهدید جدی برای مازندران بیان کرد و اظهار داشت: در سال‌های اخیر سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این بخش پررنگ دیده شده است و مراکز شیمی درمانی، جراحی و رادیوتراپی را گسترش دادیم به طوری که دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری تمامی مراکز درمان این بیماری را دارد.

جان بابایی با اعلام اینکه در آمل نیز مرکز شیمی درمانی کار خود را شروع کرده است، ابراز امیدواری کرد مرکز جراحی نیز دراین شهرستان تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به تعداد جمعیت شهرستان آمل می‌توان مجوز رادیوتراپی را نیز برای این منطقه صادر کرد اما هزینه‌های سنگینی دارد، گفت: در این بخش نیز انتظار داریم خیرین به کمک دانشگاه بیایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: اگر مرکز رادیوتراپی نیز در این شهرستان راه‌‌ا‌ندازی شود تمامی امور درمانی سرطانی غرب استان مازندران در آمل صورت می‌گیرد./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.198 seconds.